måndag 17 december 2007

Trygg-Hansa

Idag; måndag; bild- och idrottsdagen, var en ganska trött dag. Inte för att jag var trött, men det kändes som om hela dagen var det. På bilden försökte jag få ihop en bild till temat "Ängeln I Rummet", som skulle vara klar (men som jag självklart inte är klar med, vad trodde du?). Den består av en massa streck och vid lektionens slut var mina händer blåsvarta. Mmnice.

När det blev dags för idrott, däremot, så traskade hela skaran esteter till badhuset för att lära sig rädda liv. Holy Macaronies, vilken grej. Jag blev blöt, som det ibland händer att man blir när man befinner sig i badhusets bassänger. Vi fick bogsera drunknade kompisar och lyfta orange låtsasmammor i plast, eller kanske låtsassmåsyskon, storleken att döma. Simma ryggsim och bröstsim och fisksim och allt vad det är. Sedan bastade vi med nakna rynkiga tanter, duschade, bytte om och gick hem. Så kan det vara.

Det var allt för dagen. God kväll.

1 kommentar:

Karin sa...

Du överlevde ju livräddandet iallafall :) kram <3