söndag 27 september 2009

Nu sticker jag på ditt skift, Herr Direktör.

Första gången jag skriver på sex månader trots att jag egentligen haft mer än vanligt att berätta. The brain works in mysterious ways. Lite på tvären liksom.

Mestadelen av mina dagar har jag sedan cirkus fem månader tillbaks spenderat i Linköping hos Fredrik. Det är trevligt. Allt känns bra, och jag är nästan lycklig. Oftast lycklig. I alla fall ibland, och det är skönt. Jag har fått diagnoser och mediciner sedan jag skrev sist. Det är också skönt.

Jag har även både tagit studenten, börjat på Komvux för att läsa upp alla betyg jag sjabblat till på gymnasiet och hunnit sjabbla till det även på Komvux. Man skulle kunna säga att jag är sjabblarkungens dotter eller sjabblarkungen själv.

För några veckor sedan tog jag ett otroligt moget beslut och beställde mina första julklappar. Dom är till Fredrik och Noah. Bra julklappar enligt mej, men med min vanliga tur kommer det att visa sig att dom redan har dom eller inte gillar dom. Jag är tjejen som hittar fantastiska presenter till folk bara för att senare få reda på att personen i fråga precis fått en sån present av någon annan. Ett hugg i bröstet liksom.

Jag har inte skrivit på så länge att det känns helt ovant att sitta här. Jag vet knappt hur man gör längre.

Jag har börjat på ett projekt att göra en stor virkad filt. Hittills har jag virkat färdigt 80 rutor cirka. Jag ska ha 144 stycken tror jag att jag kom fram till. Jag får lägga upp bilder på det någon gång. Jag kanske kan bli en sån där mysig människa som för en blogg över allt dom hantverkat. Jag får göra det. Starta en pysselblogg och börja med filtprojektet. Brabra!

Inga kommentarer: